Servei d’assessorament, supervisió i cura per a professionals
“Conegui totes les teories. Domini totes les tècniques, però quan toqui una ànima humana sigui només una altra ànima humana”. Carl. G. Jung
Els serveis que oferim són:
Servei de suport, supervisió i cura per a professionals
Espai que promou l’autoconeixement i la gestió emocional, permetent recuperar la confiança en els propis recursos i incorporar-ne de nous, actuant a nivell preventiu de l’esgotament professional, burnout.
A les sessions us acompanyem a explorar i analitzar situacions i casos concrets derivats de la vostra esfera professional, posant consciència i atenció a l’esfera emocional, per ampliar la mirada sobre aquells aspectes personals que us poden estar interferint en el desenvolupament de la vostra tasca professional i en la vostra salut emocional.
Espai d’acompanyament, revisió i suport a la tasca que promou la millora de coneixements i competències professionals, que permeten analitzar, sistematitzar i millorar les metodologies de treball i cercar noves estratègies d’intervenció més efectives.
Dirigit a professionals de la relació amb la infància, l’adolescència i les famílies: mestres, professors, pedagogs, educadors socials, treballadors socials, mediadors, integradors socials, monitors…
Beneficis:
-
Té caràcter preventiu i reparador i els seus efectes són terapèutics.
-
Promou l’autocura professional, l’autoconeixement i la gestió emocional, actuant preventivament sobre l’esgotament professional (burnout).
-
Promou nous coneixements, habilitats i competències professionals que reverteixen de manera molt positiva en la tasca professional i en la salut emocional.
-
Possibilita generar noves alternatives d’intervenció social i educativa.
-
Ajuda a sortir de la queixa i a reformular-la de manera més creativa i eficaç.
-
Permet expressar-se lliurement i sentir-se escoltat sense judici, atès que es dóna en un espai de contenció, seguretat i confidencialitat.
Com funciona?
Oferim tres modalitats de treball en funció de la vostra necessitat i preferència com a professionals:
- Sessions individuals (sessions a convenir).
- Sessions grupals (consulta dates i horaris):
– Grup per a mestres i professors.
– Grup per a professionals de l’àmbit socioeducatiu.
- Supervisió Institucional i d’equips professionals (sessions a convenir amb cada centre).
Tallers i xerrades:
Dirigits a centres educatius, entitats i institucions de l’àmbit socioeducatiu que vulguin obtenir recursos educatius. Permeten la introducció a temes concrets de l’acompanyament als infants i adolescents des de la mirada de les noves pedagogies. La metodologia que seguim facilita l’aprenentatge i la integració teoricopràctica dels continguts treballats a les sessions, atès que treballem a partir d’un format vivencial i experiencial.
Temàtiques concretes:
Introducció a l’acompanyament respectuós.
Etapes de desenvolupament i necessitats bàsiques.
Acompanyament emocional.
Aprenentatge actiu i vivencial.
Límits, llibertats i normes.
Vinculació i pertinença.
Autonomia i autorregulació.
Comunicació.
Interacció lúdica, importància del joc.
Conflictes i agressivitat.